• escola_logo2021.jpg

Enllaços web

AIS sticker

gestib

Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la.

logoazul

logo tokapp school sec3b1al2048

Xarxes socials

facebook logoinstragram logoyoutube logoTwitter Logo

Nins i nines, finalment a Barcelona!
El viatge d’estudis que els alumnes de 2n d’ESO realitzaren enguany els dies 25, 26 i 27 de gener va ser d’allò més sorprenent i inesperat. El que havia de ser una estada a un poblet prop dels Pirineus, Queralbs, va esdevenir un viatge de caire urbà per la ciutat de Barcelona. I ara us explicarem el perquè d’aquest contratemps.
Una vegada arribats al port de Barcelona, els monitors que ens acompanyaven durant tota l’estada ens anunciaren que, per culpa de les nevades i el mal temps, les comarques pirinenques estaven en alerta taronja, amb gran part dels accessos per carretera tallats per la perillositat i les complicacions que suposava el gel –es necessitaven cadenes per circular per alguns trams. El dia següent, tot i les nostres esperances, nous episodis de neu van mantenir aquesta alerta i, per això, vàrem decidir refer la planificació inicial i adaptar-la a les nostres possibilitats. Gràcies a l’eficàcia dels monitors, la paciència dels nostres alumnes i l’ajuda dels professors, no va ser tan complicat muntar un pla alternatiu.
Dia 1
Sortida amb vaixell a les 12h des de Palma i arribada a Barcelona a les 19’30h. Durant el trajecte, els alumnes reberen informació mediambiental de la Mar Mediterrània, posant en comú tots els seus coneixements, i tengueren l’oportunitat de visitar el pont de comandament del vaixell. Quan arribàrem a la ciutat comtal, anàrem directes a l’alberg Mare de Déu de Montserrat (un edifici modernista situat a Vallcarca), on dormírem els dos vespres. Allà sopàrem, jugàrem i descansàrem per començar el següent dia amb molta energia.
Dia 2
Berenam a l’alberg i començam el nostre camí cap al centre per fer una visita guiada a la Sagrada Família. Dinam per la zona i caminant arribam al Zoo per passar-hi part de l’horabaixa. Després, en Jordi ens proposà de fer una gimcana fotogràfica pel Parc de la Ciutadella. En acabar, tornàrem cap a l’alberg per dutxar-nos, sopar, relaxar-nos i fer jocs en l’obscuritat del jardí de l’alberg. Finalment, només els més valents varen quedar a la sala comuna per contar històries de por amb en Joan.
Dia 3
Berenam i emprenem camí cap al CosmoCaixa, un museu interactiu de ciència enorme. Aquest museu és un punt de trobada entre la ciència i la societat i està preparat per estimular vocacions, amb la participació directa dels visitants. Quan sortírem, caminàrem cap a l’alberg una altra vegada per dinar. Però, el mal temps no ens abandonà en la nostra estada. El darrer dia teníem prevista un ruta per la part gòtica de la ciutat, però a causa de la pluja vàrem haver de mantenir-nos tapats i alhora a prop del port, perquè ja tornàvem cap a casa. Per això, passàrem el capvespre al centre comercial Maremagnum i a les 22h començàrem a embarcar per sopar dins el vaixell i entrar a les cabines per dormir. L’arribada a Palma va ser a les 7h.
Les sensacions, les rialles, les valoracions positives dels alumnes no deixen cap dubte que, tot i la improvisació, va ser una viatge d’allò més inoblidable.